paradox
Heart Hurt
posted by Nur Syahirah Umairah 11:33 pm 0 comments

Assalamualaikum

Taraaa changed de skin. No black, ( act ada bila hover ?header? ). Ahha ok tak ? lol

Heart Hurt.

Entah, teringin sangat nak letak title tu. Lately cepat je hati ni ngengada nak sensetif la bagai. Air mata ni tahan la kuat macam mana pun, dia tetap turun dengan lajunya.

Bila fikir balik, im proud with heart . Biar luka, renyuk macam mana sekali pun, dia tetap akan sembuh and diri ini masih tersenyum sampai sekarang, alhamdulillah.

Penawar untuk -heart hurt- ni senang je tak kisah la punca dari orang lain ke or diri sendiri ; bacalah surat cinta dari Allah dan mengadulah kat Dia. InsyaAllah, rasa tu akan berkurangan sikit.

Ehem, ni tips dari aku dan i practice it myself.
  • Kalau taknak nangis lagi (dah tak larat nak nangis), do something to entertain yourself. Do something that can make you laugh. Contohnya, kalau aku, aku tengok running man. It never failed make me laugh hardly. Or aku akan stalk exo's update. Ha, yang tu pun boleh buat aku senyum lololololll. Takpun tidur, senang.
  • Kalau nak menangis, menangislah puas-puas, biar reda perasaan tu. Faktor yang mendorong untuk kita lebih nangis kuat lagi ialah dengar lagu sedih or tengok drama yg memang sedihlah. Orang kan selalu cakap "asal drama korea je nangis" So faham2 lah sendiri.

Heol, boleh tahan mengarut aku punya tips -.- Share kat orang dipercayai pun boleh jugak, cuma aku tak buat yang tu lah, Semua orang ada cara masing-masing to cure their hurt heart.

Aku pernah terfikir, " hidup siapa yang paling susah, bermasalah, sedih di dunia ? " Sebab orang selalu compare kesusahan hidup dia dengan orang lain. Aku ambil jawapan mudah - Semua orang kat dunia ni mengalami hari paling susah, bermasalah dan sedih dengan cara yang berbeza. Sepanjang hidup ni kita dah dengar, tengok macam-II kan secara reality and fiction ? So, i want to ask, antara banyak-II tu, apa atau siapa yang yang paling susah,bermasalah, sedih, teruk ?

Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, pdahal kamulah orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang yang beriman - surah ali-'imran ayt 136 

Labels: ,

design by Wanaseoby